Představení Divadla na cucky pro školy


Divadlo na cucky je profesionální nezávislé divadlo v centru Olomouce, se současnou dramaturgií věnující se občanské angažovanosti a aktuálním společenským tématům. Scénická realizace má tendenci k experimentování, k hledání nových prostředků komunikace a reflektuje aktuální společenská témata.

Jaká témata zpracovává:
Nacionalismus, polarizace společnosti, vliv sociálních sítí, feminismus, národní identita, stereotypizace historických idolů, environmentální žal a genderové role.

Doporučené tituly pro školní představení
1. stupeň ZŠ:

Tři oříšky

2. stupeň ZŠ:

MASARYK(OVÁ)
Otisky
Úvod do současné trapnosti
Tři oříšky

Střední odborná škola a gymnázium:

VSTUP ZAKÁZÁN
Úvod do současné trapnosti
Zkáza totálního myšlení
Budoucí lokální hvězda Hochman hraje bývalou globální hvězdu Thunberg
Pravidla úklidu
Otisky
MASARYK(OVÁ)
Tři oříšky

 

Budoucí lokální hvězda Hochman hraje bývalou globální hvězdu Thunberg

ONE MAN SHOW. Humorné divadlo z dob klimatického rozvratu.

Taky nevíte jak jednat tváří v tvář problému jménem klimatický rozvrat? (Víte o ní všechno, ale nevíte co s tím? Případně toho zas tolik nevíte, ale aspoň tušíte, že je to problém?) Prošli jste už všemi možnými emocemi a stejně stále nevíte, co dělat? V pohodě, u nás dostanete odpověď. Stačí se stát hvězdou, pak využít svojí slávy a mluvit o problémech dneška při každé příležitosti v rozhovorech, v televizi, při předávání televizních a filmových cen... jo vlastně moment, ne každý může být hvězda. Ne každý může zachraňovat svět. Naštěstí je tu budoucí lokální hvězda Hochman a ten nechá odlesk své slávy dopadnout i na vás, a vy budete vědět, že to má cenu, něco dělat. Snad. Anebo si aspoň vzpomenete na to, že láska je důležitá. I když je na světě dost konkrétních a jasných viníků, odpovědných za klimatický rozvrat, kteří se dají nenávidět.

Režisér Michal Hába si pohrává s lehkostí a sarkasmem jemu vlastním s těžkým tématem jako je environmentální žal a globální změna klimatu formou, která osciluje mezi stand upem, one man show a monodramatem.

Herec Mark Kristián Hochman byl za svůj herecký výkon zařazen do širších nominací na Ceny Thálie.

Doporučený věk: od 18 let
Fotogalerie
Více o inscenaci

Otisky

Hledání stop, které v našem městě zůstávají po více či méně vzdálených událostech.

Jaká byla vaše první role? Jakou roli hrajete v Olomouci? Jakou roli ve vašem životě hraje Olomouc? Jaký jste po sobě zanechali v Olomouci otisk? Autorská inscenace o hledání stop, které v našem městě zůstávají po více či méně vzdálených událostech. Témata odkazů, dědictví, pozůstalostí a památek zde oscilují mezi městem, divadlem a hereckým posláním. Jak dlouho tu všechny zanechané stopy zůstanou a na koho čekají?

Režisér Štěpán Gajdoš vás zavede do příběhů uliček a lidí Olomouce, kteří tu zanechali své otisky. A také do příběhů dvou herců - on je mladý muž původem z Olomouce, který se přestěhoval do Prahy a ona s Olomoucí srostlá téměř celý život. Společně pak rozjímají nad vlastními otisky, které v tomto městě zanechali.

Doporučený věk: od 15 let
Fotogalerie
Více o inscenaci

Pravidla úklidu

„Úklid je práce, která je vidět, až když jí nikdo nedělá.“ (Pierrette Hondagneu-Sotelo)

Tak trochu dark pop, tak trochu žonglování s tématy, mopem a kusem hadru. Temně dokumentární ve své podstatě a jasně barevné na vyčištěném povrchu. Hlasy z východu a z nejspodnějších hlubin práce, kterou západní, ale i česká společnost nechce vidět, ovšem někdo tu práci dělat musí, že jo?!

Režisérka Lucie Ferenzová vytvořila vůbec první českou hru, která reflektuje aktuální válku na Ukrajině. Autorská inscenace o práci v domácnostech, práci na černo, péči a rodičovství na dálku vycházející z dokumentárních rozhovorů s ženami pracujícími v České republice v těch nejmizerněji placených profesích. Ideálně bez smlouvy. Samozřejmě.

Doporučený věk: od 16 let
Fotogalerie
Reportáž ČT
Více o inscenaci

Úvod do současné trapnosti

Instruktáž k radostnému přežívání na trhu práce :)

Praktický průvodce srandou, kterou zažije člověk v pozdním kapitalismu od kolébky do hrobu. Takovej jakože ...sociologickej makropohled ¯\_(ツ)_/¯  nebo něco jako… divadelní adaptace stejnojmenné knihy Jakuba Ryšky a Pavla Šplíchala, která vznikla na základě oceňovaného blogu Prigl.cz? Prostě - skutečné krásy je ve světě třísměnných provozů pramálo, a tak nám ji musí někdo vyrobit.

Režisérské duo Adam Svozil a Kristýna Jankovcová vás zavedou do situací, které zná každý, kdo se rozhoduje kam na školu nebo pak do zaměstnání. Nejistota, prozření, stres a nepříjemná realita trhu práce. Vše však s humorem!

Doporučený věk: od 15 let
Fotogalerie
Více o inscenaci

VSTUP ZAKÁZÁN

ZÁŽITKOVÉ DIVADLO. Nabídka vysněného bydlení s výhledem na Olomouc…a jedním malým háčkem.

Kritická doba si žádá mimořádná opatření. Žádá si více lesů, ideálně lužních, více praturů, ideálně roztomilých a také více vojenských újezdů, jako je Libavá – ideálně bez hranic. Divadelní mozaika o vztahu k vlasti, cesta od pazourku ke stíhačce F-35 i oslava návratu ohrožených druhů, doprovázená mohutnými salvami.

Druhá část představení se odehrává v krytu civilní obrany v Bezručových sadech, proto doporučujeme teple se obléct a na cca desetiminutový přechod z divadla se vybavit sportovní obuví.

Režisér Tomáš Loužný se nechal inspirovat nezaměnitelnou atmosférou obce Libavá a přilehlého vojenského újezdu. Otevírá téma, zda nastoupit do armády a získat tak mnoho benefitů, ale za jakou cenu. Divadelní zážitek odehrávající se na dvou místech, spojený s konceptuální výstavou v krytu civilní obrany.

Doporučený věk: od 18 let
Fotogalerie
Reportáž ČT

Více o inscenaci

Zkáza totálního myšlení

Ženské mýty a obsese podle Marguerity Durasové.

Inscenace Zkáza totálního myšlení kritizuje potřebu absolutizovat a zevšeobecňovat pozitivní i negativní fenomény ženského obrazu ve společnosti. Inspiračním materiálem pro inscenaci jsou rozhovory s Marguerite Durasovou zaznamenané v díle Hmatatelný život v překladu Anny Kareninové. Divadelní adaptace volně v provokativních obrazech na hranici poezie, intimity a vulgárnosti odhaluje nesnesitelný prostor svobody a subjektivity. V rámci inscenace má dobrovolný divák možnost ovlivňovat formu představení náhodným výběrem komponovaných skladeb z iPadu. Hudební koncept relativizuje fixní podobu jednotlivých divadelních situací vzhledem k náladě a atmosféře (podobně, jako je to s proměnlivostí a nestálostí našich názorů a přesvědčení).

Režisérka Júlia Rázusová se dotýká témat, které na denní bázi řešíme všichni ve společnosti. Stereotypy, rozdílný pohled muže a ženy na jednu věc, pozice ženy ve společnosti. Navíc je každé další představení jiné díky tomu, že jeden z diváků dostane speciální tablet, kterým může ovládat hudební složku v představení.

Doporučený věk: od 16 let
Fotogalerie
Upoutávka
Více o inscenaci

MASARYK(OVÁ)

One woman show Milady Vyhnálkové zkoumající životní příběh Charlotte Garrigue Masaryk(ové) doprovázené hereččiným pseudodokumentem z New Yorku.

Kdo byla Charlotte Garrigue Masaryk(ová)? Manželka prvního prezidenta Československé republiky. A dál? Ani v učebnici dějepisu se nic nepíše, tak odkud to má Milada vědět? Naštěstí se jí podařilo vycestovat do New Yorku a potkat se s její pravnučkou Charlotte Kotík. Divadelní pseudodokument (ne)známé herečky o (ne)známé hrdince.

Režisérka Silvia Vollmann se společně s tvůrčím týmem inscenace osobně setkala s pravnučkou Charlotte Garrigue Masaryk(ové) v New Yorku a tak vznikl dokumentární videomateriál, který je součástí inscenace. Inscenace vznikla při příležitosti 100. výročí úmrtí první dámy Československa a vyzdvihuje její velké činy, které nás ovlivňují dodnes.

Doporučený věk: od 15 let
Fotogalerie
Reportáž ČT
Více o inscenaci

Tři oříšky

Parodie. Neklasická verze klasické pohádky pro lidi a lidičky od 5 let.

Malá holčička Pepina, fanynka všech pohádek, má podobný osud jako její oblíbená Popelka. Dokonce se jí všechno děje stejně jako v pohádce Tři oříšky pro Popelku. Má macechu, je osamělá, pak dostane tři oříšky a i princ se do ní zamiluje, když je převlečená za myslivce. Nakonec se dostává na bál v krásných šatech z oříšku, ale od té chvíle se ale už nic neděje jak má a Pepina nerozumí proč.

Režisér Šimon Spišák zpracoval nám všem známý příběh, který ho ale dovedl k jinému  konci. Vytvořil pohádku plnou vtipu, energie, “situačního humoru a s jasným odkazem.”

Doporučený věk: od 5 let
Fotogalerie
Více o inscenaci

Vybraná představení nabízíme pro školy předem určené dny v měsíci.

Příchod:
Studenti se společně s pedagogem sejdou nejpozději 15 minut před začátkem představení v předsálí divadla – naší Komunitní oáze. Zde si také odloží batohy, svrchní oděvy apod.

Cena:
Cena pro studenta je 170 Kč.
Pedagogové zdarma.

Doprovodný program:
Po představeních následuje beseda s lektorkou našich EDU programů a tvůrčím týmem, většinou herci. Zakládáme si na otevírání diskuze na témata, která studenti viděli zpracovaná v představení. Náš repertoár obsahuje inscenace věnující se různým tématům – většinou jsou spojené sociální angažovaností a současnými problémy, které hýbou společností.

Tip na závěr:
V našem prostoru sídlí také kavárna Café na cucky a Galerie XY. Proto můžete spojit školní výlet do divadla s návštěvou galerie, kterou od divadelního sálu dělí pár metrů.

 

 

Kontaktní osoba

Kristýna Dosoudilová

tel: +420 733 260 182
dosoudilova@divadlonacucky.cz

Divadlo na cucky, Dolní náměstí 42, 779 00 Olomouc
Program Divadla na cucky produkčně zajišťuje DW7, o.p.s.

Hlavní partneři divadla:

Tvorba WWW stránek Flexum.cz